piątek, 22 kwietnia 2016

Spacer do wiosny

Testuję cały czas Tamrona SP 15-30 MM F/2.8 DI VC USD. Jestem zafascynowana łatwością z jaką można przerysować niektóre elementy kompozycji dzięki temu obiektywowi. Szerokokątne obiektywy zniekształcają peryferyjne obszary zdjęcia przerysowując perspektywę, dzięki czemu coś co jest w rzeczywistości małe - na zdjęciu jest zdecydowanie większe. Uwielbiam te zniekształcenia, chociaż nie każdemu się to podoba. 
Umiejętne wykorzystanie tej wady sprawia, że zdjęcia mogą się stać nietuzinkowe. Dlatego ćwiczę....






15 komentarzy:

  1. Oj tak, szeroki kąt... poszerza perspektywę fotografa, choć zniekształca też trochę rzeczywistość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wyszły zdjęcia :) Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetne kadry :) cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Och poluję na taki obiektyw. Zadowolona jesteś, póki co ? :) Ja uwielbiam wszelkie zakrzywienia, bokehy i abstrakcyjne podejście do fotografii więc mnie to w ogóle nie przeszkadza.A właśnie brakuje mi jakiegoś krótkiego obiektywu ;) Dla mnie zdjęcia są świetne. Cieplutkie pozdrowienia przesyłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jestem zadowolona. Jest ostry jak brzytwa - czasami aż za ostry ;) kolory są rewelacyjne - takie jak lubię. Zanim go kupiłam czytałam opinie w necie, ale nie spodziewałam się, że aż tak mi się spodoba. Oprócz tego, że daje fajne możliwości bardzo kreatywnego podejścia do fotografii, to jest na prawdę fajnym narzędziem do fotografii krajobrazowej i nie tylko. Wcześniej wszędzie zabierałam kanonowską 50-tkę, a teraz nie rozstaję się z tamrosiem ;). Jedyną wadą jest wielkość i ciężar - jest to kawał obiektywu z wypukłą przednią soczewką, dlatego trzeba się liczyć z tym, że filtry do niego nie są tanie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. O widzisz to fajnie, może za niedługo coś nabędę. Również dłuuugo fotografowałam stałką 50 aż przeszłam na stary,manualny obiektyw oraz mam słabość do mojej drugiej stałki 105 macro, jednak waga jest dużym minusem bo szybko mi nadgarstki wysiadają. :)Już widzę, jak poszalałybyśmy w plenerze :)

      Usuń
  5. Super Kolory, szczególnie na pierwszej fotce!
    Pozdrawiam,
    Bartek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe obserwacje - zanotuję sobie, może kiedyś się przyda

    OdpowiedzUsuń
  7. W takich okolicznościach przyrody mieszkam, chyba nigdy nie znudzi mi się ten widok...Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, wiem co masz na myśli - ja ciągle chodzę tymi samymi ścieżkami i za każdym razem coś innego mnie zachwyca

    OdpowiedzUsuń